Anglické Wikizprávy nařknuty z cenzury

Z Wikizpráv
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Logo anglických Wikizpráv

Středa 28. května 2008

Server wikileaks.org převzal již starší zprávu, podle které má být obsah stránek en.wikinews.org cenzurován. Obsah odstraňuje údajně nadace Wikimedia Foundation, která tento projekt spolu s ostatními, mezi které patří například i Wikipedie, provozuje.[1] Hlavním důvodem pro taková slova byla kauza článku o Barbaře Bauer, který byl odstraněn na základě žaloby,[2] která byla na nadaci v lednu 2008 podána, případ byl však v květnu téhož roku vyřešen.

Otevřenost Wikipedie a jejích sesterských projektů bývá často zdrojem mnohých otázek a spekulací; již několikrát se dostaly projekty nadace Wikimedia Foundation do ostřejších sporů, mezi které patřila například kauza kolem hackera Tron, kdy uveřejnění jeho skutečného jména na Německé Wikipedii donutilo soud vypnout přesměrování domény wikipedia.de na populární encyklopedii. Ostré diskuze na anglické Wikipedii také vyvolalo zveřejnění bezpečnostního kódu k diskům Blu-Ray.

Reference[editovat]

  1. Článek na wikileaks.org
  2. Článek na theregister.co.uk