News Corp. ustoupila od převzetí společnosti BSkyB

Z Wikizpráv
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Ruper Murdoch se svou ženou Wendi

Středa 13. července 2011

Společnost News Corporation Ruperta Murdocha oznámila ve středu stažení nabídky na koupi majoritního podílu televizní společnosti BSkyB (British Sky Broadcasting). Učinila tak na základě tlaku ostatních médií a politiků po aféře s nelegálním odposloucháváním telefonů placeným bulvárním týdeníkem News of the World, který patří do skupiny médií News Corp. News Corp. dosud vlastní v BSkyB 40% podíl.

„Věříme, že by navržená akvizice BSkyB společností News Corporation prospěla oběma společnostem, ale jak se ukázalo, je v této atmosféře příliš složité v tom zdárně pokračovat,“ řekl zástupce šéfa News Corporation Chase Carey.

News Corp. ukončila 10. července vydávání bulvárních novin News of the World po medializované aféře, kdy redakce týdeníku platila soukromým detektivům, aby sledovali a odposlouchávali jak celebrity, tak oběti vážných trestných činů. Z toho důvodu byl odvolán tiskový mluvčí britského premiéra Andy Coulson, v letech 2003 až 2007 editor News of the World. Ten byl v pátek 8. července zatčen pro podezření ze spiknutí s cílem odposlouchávat komunikaci a korumpovat.

Krom toho vrchní manažeři čelí obvinění z narušování průběhu vyšetřování Scotland Yardu smazáním milionů inkriminujících emailů. Deník The Guardian naznačuje, že „obrovské množství“ smazaných emailů odhalovalo diskusi mezi novináři a editory.

Zdroje[editovat]